Podwójne uderzenie polskiego jachtu
Podwójne uderzenie polskiego jachtu
autorem artykułu jest Maciek Komarczuk
Polski Straszyn koło Gdańska staje się obecnie ważnym punktem na mapie jachtowej świata. Wszystko zaczęło sie w 1982 roku w firmie Galeon.
Przez lata rozwoju firmy Galeon zdążyÅ‚ przekonać do siebie doÅ›wiadczonego i wymagajÄ…cego klienta zagranicznego. W chwili obecnej polska firma jest potężnym graczem w segmencie mega jachtów. ÅšledzÄ…c rozwoju firmy, ilość wprowadzonych systematycznie i konsekwentnie premier, możemy wierzyć że wizjonerskie plany stoczni sÄ… systematycznie realizowane. Nasz rodzimy Galeon zostaje zaliczony w bardzo wÄ…skie i elitarne grono najpoważniejszych Å›wiatowych producentów jachtów. Już w tym roku bÄ™dziemy Å›wiadkami premiery wyjÄ…tkowej 20 metrowej , 3 pokÅ‚adowej – 640 FLY, sportowej 10 metrowej „325” w dwóch wersjach pokÅ‚adu oraz ultranowoczesnego jachtu w wersji Hard Top Galeonu 670. Wszystkie wymienione jednostki to zapowiedz najnowoczeÅ›niejszych technologicznie rozwiÄ…zaÅ„ zarezerwowanych dla najlepszych w branży.
W międzyczasie stocznia dozuje nam przyjemność i oswaja z zapowiadanymi wydarzeniami. W tym miesiącu na szerokie wody wypłynął najnowszy projekt 530 H, bliźniaczy brat znanej już dobrze 530 Fly.
Pełnowymiarowy szklany rozsuwany dach.
Podobne rozwiązanie zastosowano na młodszej jednostce. Największe zmiany dotyczą salonu. Ten z pewnością zachwyci miłośników sterylnych, minimalistycznych i przestrzennych wnętrz. Producent nie podąża śladem konkurencji i proponuje klientowi pełnowymiarowy szklany, rozsuwany dach, który potęguje wrażenie przestrzeni w jachcie. Dominującym materiałami jest tkanina z najnowszej kolekcji designerskiej coraz częściej stosowana jako zamiennik drewna.
Sprawdzony, zaprawiony na najbardziej wymagających akwenach nowy 53-stopowy kadłub wykorzystywany został jako baza dla całkowitej jednostki. Zamknięcie kokpitu rozsuwaną taflą hartowanego szkła, zmieniany wzornictwa i mały retusz rozplanowania salony przyniosły olśniewające efekty. W rezultacie, w ofercie stoczni funkcjonują obok siebie dwa jachty, każdy o niepowtarzalnym, autonomicznym charakterze.
Flybridge to oferta skierowana do osób doceniających szczegóły wykończenia szlachetnymi materiałami. Wnętrze jachtu to połączenie kompozycji skóry, mahoniu, jedwabiu oraz elementów stali nierdzewnej. Całość daje poczucie wyrafinowanego, dyskretnego luksusu. Salon to podzielona na dwie części przestrzeń ze strefa kuchenną, wypoczynkową i z centralnie umieszczonym stanowiskiem sternika. Pokład dolny składa się z trzech sypialnych kabin. Największa, posiada samodzielną pełnowymiarową łazienkę, dziobową gościnną i dodatkowa- dwuosobowa. Z korytarza i kabiny dziobowej mamy dostęp do drugiej łazienki.
Obie jednostki przewidziane są pod podwójną wałową instalację silnikową. Przy łącznej mocy 1550 KM łódź może osiągnąć prędkość 32 węzłów. Wielokrotnie testowany kadłub daje uzasadnione nadzieje na niepowtarzalne emocje i wrażenia z rejsu na najbardziej wymagających wodach.
Dane techniczne:
Galeon 530 HT
Długość 16, 20m
Szerokość 4,70m
Masa 21 700 kg
Prędkość max. 32 węzły
Zbiornik wody 550 dm3
Zbiornik paliwa 2x1100 dm3
Galeon 530 Fly
Długość 16, 20 m
Szerokości 4, 70 m
Masa 24 000 kg
Prędkość max. 32 węzły
Zbiornik wody 550 dm3
Zbiornik paliwa 2x1100 dm3
--
5tka PR & Marketing Szeptany
Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl
Zobacz takze:
House of Skills i „Uniwersytet Skanska”
Bariery w komunikacji interpersonalnej
Feministyczne teorie polityczne
Komedia grecka
Jak być dżentelmenem, który jest atrakcyjny dla kobiet?